Kesänäyttely ja kulttuuritalohanke

Kulttuuritalohanke

Hollolan taideyhdistys on mukana Hollolan kunnan kulttuuritalohankkeessa. Hallituksen kokouksessa 6.5.2021 Hollolan kunnan yhteisöohjaaja Tero Äijälä esitteli Kulttuuritalohanketta, joka tulee Vanhan Apteekin tiloihin Virastotie 1:een. Tiloihin tulee paljon useita näyttelykokonaisuuksia, esim. Historia-näyttely, Jarmo K. Mäen valokuvanäyttely Hollolan luonnosta, Hollolan kunnan taidegalleria ja Hollolan taideyhdistyksen kesänäyttely sekä taidekahvila, joka jää taideyhdistyksen muuttuvien näyttelyiden tilaksi kesänäyttelyiden päätyttyä.

Hollolan kunnan näyttelyiden nimi on ”Taiteen luonto”.

Näyttelytilan nimeksi on annettu: POPUP Kulttuuritalo Vanha Apteekki.

Hollolan Taideyhdistyksen kesänäyttely

Alkaa tiistaina 15.6.2021 ja päättyy lauantaina 14.8.2021. Näyttelyn aukiolopäivät ovat tiistai, keskiviikko, torstai ja lauantai sekä sunnuntai. Näyttely on siis suljettuna maanantaisin ja perjantaisin. Jokaisena aukiolopäivinä näyttely on auki kello 12 – 18. Hollolan kunnan puolesta tiloissa on kolme valvojaa, mutta Hollolan taideyhdistys järjestää näyttelytilaansa oman valvojansa totuttuun tapaan.

Näyttelyyn voi tuoda 3-5 taulua koosta riippuen lauantaina 22.5.2021 klo 10-12. Toiveena on luontoaiheiset taulut, mutta taiteilija voi itse päättää aihepiirin. Tauluja voi tarvittaessa myös jättää varastoon.

Näyttelyn rinnalla on Taidekahvilassa ammattitaiteilijoiden näyttely seuraavasti: Harry Salmi 15.6.- 15.7. ja Aleksi Joensuu 16.7. – 15.8. Heidän jälkeensä on muilla Hollolan Taideyhdistyksen jäsenillä mahdollisuus pitää kuukauden pituisia näyttelyitä Taidekahvilan tiloissa.

Arpajaisia ei järjestetä tänä vuonna kesänäyttelyssä.

Categories:

Yleinen